lördag 27 oktober 2012

Ok

jag överlevde natten. Patienterna var snälla. Tempot ok. Jag slapp springa som en tätting mellan salarna för att hinna med.
Ingen stress = nöjd sjuksköterska. Vår avdelning har många organisatoriska problem just nu och en arbetssituation som är ohållbar. Vilket sticker i ögonen på en blivande företagssköterska. Jag har ju börjat vänja mig vid tanken på preventiva åtgärder, arbetsmiljöföreskrifter och ett kontinuerligt systematiskt arbetsmiljötänk. Suck. Varför kan man inte satsa på rätt saker...blir så less. Men men om ett år så slipper jag landstinget, for good. Hej företag, (mycket) bättre lön och arbetstider. Hej möjlighet att påverka, hej roligare arbetsuppgifter. Hej förebyggande åtgärder!

Jag skrev ju att jag förmodligen inte kommer att hinna lägga ut så många bilder här på bloggen.
Men jag kunde inte låta bli.
Dagens höstpromenad var alldeles underbar. Liksom sällskapet!



Jag och min man har haft Dextermaraton ikväll. Vi fullkomligt älskar alla serier som har ett uns av kriminologi i sig; slukar allt om mord och brottsplatser. Finns nog inte en enda sådan serie på TV som vi inte har sett. Veckans brott med Leif GW är typ veckans höjdpunkt.
Nej nu ljög jag lite. Vi gillar inte CSI, det är en riktig skitserie.

I skrivande stund är jag ambivalent. Gå och lägga sig eller lyssna på Morrissey. Jag väljer det senare.
Bara för att det är lördag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar